دلایل اهمیت سئو SEO چیست؟
دلایل بسیار زیادی برای ایجاد یک وبسایت و اهمیت سئو وجود دارد. مسئلهای که اهمیت دارد این است شما دلیل یا دلایل اصلی خود را بیابید. در این مطلب چند مورد از اصلیترین دلایل مهم بودن سئو را مورد بررسی قرار دادهایم. هر زمان که شما انگیزهای قوی و دلیلی محکم برای یک هدف داشته باشید، قطعا با انرژی بیشتر و اصولیتر اقدام به چیدن استراتژی برای اجرای اهداف خود خواهید کرد. از نظر تخصصی، کارشناسان سئو کاملا و به درستی این اهداف و اهمیتها را درک کردهاند که میتوانند در رسیدن به هدفتان و سرعت بخشیدن به پروسه کاریتان به شما کمک شایانی بکنند. این نکته را همیشه در نظر بگیرید که سئو راهی پایدار و اساسی برای بازاریابی وبسایت شماست. شما براساس شناختی کهد از مخاطب پیدا میکنید، اطلاعات و خدمات را در سایت ارائه میدهید؛ همین موضوع سئو را به یکی از مهمترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ تبدیل میکند.
بسیاری از برندها و بیزنسها میدانند و یا دست کم فکر میکنند که میدانند برای فعالیت در بخشهای دیجیتالی کسب و کار خود به SEO نیاز دارند. مسلما بهینهسازی قابلیت سرچ و دید کلی یک وبسایت را بهبود میبخشد. اما جالب است بدانید که این فرآیند ارزشهای واقعی دیگری نیز ارائه میدهد. در ادامه بررسی میکنیم که چرا بهینهسازی موتورهای جستجو در این سالها رونق گرفته است و چرا اهمیت سئو روز به روز بیشتر میشود.
1. سئوی خوب، به معنای بهتر بودن تجربهی کاربری است.
بدانید و آگاه باشید که ” تجربهی کاربران، اولویت شمارهی یک تمام جبهههای بازاریابی است و اهمیت سئو به تجربه کاربری جزو مهم ترین ترین اولویت هاست.”
همه میخواهند به صورت ارگانیک رتبهی بهتر و بالاتری داشته باشند. همه میخواهند وبسایت آنها بیشتر از رقبا دیده شود. با این حال تعداد کمی میدانند که بهینهسازی تجربیات کاربران بخش بزرگی از مسیر رسیدن به این هدف است.
گوگل به خوبی میداند که چطور تجربه کاربری مثبت یا نامناسب را تفسیر کند. حتی امتیاز ویژهای به تجربه کاربری مثبت میدهد و شرایط را برای موفقیت وبسایت شما هموار میکند. تمامی بازاریابان باید تمرکز خود را روی همین تجربه مشتری بگذارند و مدام تعهد خود را به گوگل یادآوری کنند.
کاربران به وضوح میدانند که چه چیزی را میخواهند و اگر سایت شما پاسخ درست به نیاز آنها ندهد، مشکلات مختلفی سر راه وبسایت شما قرار میگیرد و عملکرد رشد آن آسیب میبیند. گوگل در حال حاضر به یک موتور پاسخگویی تبدیل شده و دادههای مرتبط با سرچ را در SERPs نشان میدهد. هدف از سئو این است که اطلاعات مورد نظر کاربران را با کلیک کمتر، سرعت بیشتر و آسانتر ارائه دهید.
2. به وسیله سئو محلی Local SEO تعامل، ترافیک و مبادلات را افزایش میدهد.
با افزایش استفاده از دادهها و ترافیک در مرورگرهای تلفنهای همراه، اهمیت سئو محلی Local SEO بیشتر شده است و به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. هدف Local SEO این است که شما برای یک محدودهی خاص جغرافیایی در اولویت لیست گوگل قرار بگیرید. به عنوان مثال، اگر خدمات بیزنس شما در حوزهی تعمیرات سیستمهای گرمایشی در شهر خرمآباد است، کاربران منطقهی خرمآباد و نزدیکترین موقعیتهای جغرافیایی به آن خدمات شما را سریعتر و در بالای لیست سرچهای خود میبینند. در واقع به شما کمک میکند تا در سطح محلی برندسازی کرده و اعتبار کسب کنید.
کارشناسان سئو با کمک نقل قولهای محلی، بک لینکها و فهرستهای منطقهای مرتبط با لوکیشن و حوزه تجاری یک برند، وبسایت و محتوای آن را بهینهسازی میکنند به همین خاطر است که اهمیت سئو محلی یا لوکال سئو در سال های اخیر رو به افزایش میباشد.
3. سئو بر چرخهی فروش تاثیرگذار است.
افراد زیادی روزانه تحقیقات خود را برای خرید محصول یا استفاده از خدمات، در فضای وب انجام میدهند و سئو به عنوان یک عنصر حیاتی محسوب میشود. استفاده از تاکتیکهای SEO برای انتقال پیامهای خود به کاربران باعث میشود تا معاملات خوب، افزایش فروش و خدمات نوآورانه داشته باشید و مشتریان شما بیشتر به شما اعتماد کنند. 89% از خریداران قبل از انجام خریدهای بزرگ خود تحقیقات آنلاین انجام میدهند.
4. سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرونبه صرفه است.
شما برای انجام سئوی مناسب به دانش متخصصان نیاز دارید و باید برای آن هزینه کنید. اما هزینهای که صرف میکنید در برابر بازدهی سایت بسیار ناچیز است و اثر بلند مدت هر محتوا و استراتژی را تا مدتها تجربه میکنید.
سئو چالشهای خود را دارد، اما فرصتهایی که به ارمغان میآورد به موفقیت آیندهی کسب و کارها کمک میکند. در حال حاضر اگر برنامهای برای حضور فعال در فضای وب و رشد برند خود در آینده دارید، بهترین روش SEO است. در بخشهای دیگر به بررسی انواع سئو، تکنیکهای آن و همچنین تاثیر کلمات کلیدی بر رتبهبندی گوگل خواهید پرداخت.