تمام کسانی در راه یادگیری زبان قرار دارند حتما آزمون ایلتس به گوششان خورده و در باره این موضوع مهم تحقیقی کرده اند حال الان میخواهیم بیشتر دررتبطه با آزمون آیلتس و درباره کاربرد های آن صحبت کنیم. آزمون آیلتس IELTS یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌های جهان است که در بیشتر کشورها و دانشگاه‌ها و یا آموزشگاه های آموزش زبان قابل استفاده است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. adverb چیست

یکی از ویژگی هایی که این آزمون را به یک آزمون مهم تبدیل کرده ، این است که اگر شما نمره قابل قبولی این آزمون را داشته باشید می‌توانید نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. آیلتس که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است. بهترین دوره آنلاین زبان انگلیسی

انواع آزمون آیلتس

اگر در گیرودار آموزش زبان انگلیسی باشید یا قصد مهاجرت، اخذ پذیرش تحصیلی و فاند داشته باشید، حتما شناخت انواع آزمون آیلتس برای‌تان اهمیت ویژه‌ای دارد. این آزمون در دو نوع مختلف برگزار می‌شود که به عنوان زبان آموز و داوطلب IELTS لازم است آن را بشناسید.

1- آزمون آیلتس آکادمیک

همان‌طور که از اسم این آزمون پیدا است، منابع آن دلالت بر یک آموزش آکادمیک دارند. در واقع، خروجی این آزمون نشان دهنده مهارت فرد برای درک موضوعات آکادمیک و مباحثی است که در آموزش‌های آکادمیک و فضای حرفه‌ای مطرح می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت جهت ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و بالاتر را دارند، باید در صورت درخواست دانشگاه یا مرکز علمی مدنظر، نسبت به شرکت در آزمون آیلتس Academic اقدام کنند.

2- آزمون آیلتس جنرال

زمانی که فرد قصد سفر به کشورهایی را داشته باشد که زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی آن‌ها شناخته می‌شود، لازم است در آزمون آیلتس مهارت خود را در سطح عمومی بررسی کند. نتیجه آزمون آیتلس جنرال برای شرکت در سنجش‌های مهارتی جهت استخدام در شغل‌های مختلف، گذراندن دوره‌های کوتاه مدت کاری یا آموزشی کاربرد دارد.

3- آزمون آیلتس UKVI

یکی از آزمون‌های آیلتس که معمولا برای مهاجرت به کشور انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد،  IELTS UKVI است. این آزمون با نظارت بیشتر در چگونگی برگزاری و شرکت در امتحان در سطحی حرفه‌ای اجرا می‌شود. منابع آزمون UKVI با آزمون آیلتس عادی تفاوت چندانی ندارد، اما نکته مهم نظارت بر برگزاری و اعتبار بالای نمره این آزمون است. از نتیجه آزمون آیلتس UKVI برای مهاجرت و اخذ پذیرش آموزشی و کاری در سایر کشورها نیز می‌توان استفاده کرد.

4- آزمون آیلتس لایف اسکیلز

اگر بخواهید آزمونی ساده‌تر نسبت به آیلتس جنرال پیدا کنید که اعتبار بالایی داشته باشد و برای هدف مهاجرتی شما مناسب باشد، قطعا آزمون آیلتس لایف اسکیلز بهترین انتخاب است. این آزمون بر اساس منابع معتبر برگزار می‌شود اما آزمون صحبت کردن و درک مطلب آن، حول محورهای زندگی روزمره می‌چرخد. پرداختن به موضوعات اجتماعی، نیازهای روز، اوقات فراغت، حمل و نقل، سفر و آموزش از جمله موارد رایجی است که در آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آیا آیلتس آکادمیک مناسب است یا جنرال؟

شاید پس از شناخت انواع آزمون آیلتس و دانستن این که آیلتس چیست، دچار آشفتگی فکری شده باشید که کدام یک از این آزمون‌ها برای شما مناسب‌تر است؟ معمولا داوطلبانی در آزمون آیتلس آکادمیک شرکت می‌کنند که قصدشان مهاجرت یا اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای انگلیسی زبان باشد. اما داوطلبانی در آزمون آیلتس جنرال شرکت می‌کنند که قصدشان مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان باشد، اما تصمیمی برای ادامه تحصیل در موسسات آموزشی و دانشگاه نداشته باشند.

از سوی دیگر، به همان میزان که Listening و Speaking آیلتس جنرال و آکادمیک چندان تفاوتی با هم ندارد، بخش Reading و Writing بسیار متفاوت است. در واقع، شما در آزمون جنرال با گراف‌ها، نمودارها و المان‌های آکادمیک سر و کار دارید و باید نسبت به درک مطالب و پاسخ به سوالات اقدام کنید.