سئو چیست؟
سئو و یا کلمه مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجوگر گوگل میباشد. بگذارید کمی بیشتر با این مسئله آشنا شویم ، اقای بیل گیتس یک بیزینس و شرکتی دارد به نام گوگل که درآمد بسیار بالایی دارد،حالا فرض کنید شما یک کلمه مانند خرید لپ تاپ را سرچ کرده اید،ولی گوگل نتیجه اشتباه مثلا یک سایت لباس فروشی را به شما نشان داده است ، در این صورت آیا شما دیگر از گوگل استفاده خواهید کرد؟؟
از این رو گوگل ربات هایی با استفاده از برنامه نویسی ساخت که با اسکن کردن سایت متوجه میشد که این یک سایت فروشگاهی ، شرکتی و یا خبری است ، و با توجه به فاکتور های مهمی که دارد ، که آگر آنها را رعایت کرده باشید در نتایج برتر نشان داده خواهید شد. این فاکتورها که به سایت شما کمک میکنند رشد داشته باشید،را فقط یک فرد متخصص SEO یا یک شرکتی که خدمات سئو حرفه ای در تهران ارائه میدهد وبسایت شما در نتایج بتر گوگل و در صفحات اول نشان داده خواهد شد.

چه قبول کنید و چه قبول نکنید، اگر وب‌سایت شما از نظر کاربران مورد پسند قرار نگیرد، عملا شانسی در رتبه‌بندی گوگل هم نخواهد داشت. وقتی می‌گوییم یک وب‌سایت کاربر پسند است، در واقع یعنی تجربه کاربری خوبی دارد. پس خدمات سئو حرفه ای در مسیر دیجیتال مارکتینگ برای دریافت ترافیک ارگانیک و انجام شدن فروش، به شما کمک میکند تا در این مسیر پیشرفت کنید.

خودتان را به جای مشتری قرار دهید. آیا حاضرید بیشتر از چند ثانیه منتظر لود شدن یک صفحه باشید؟ سرعت لود شدن صفحه یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار خواهیم داد. فقط در نظر داشته باشید که کسب رتبه بالا در SERP نیازمند رفع نیاز و توجه ویژه به کاربران است. اغلب صاحبین کسب و کار مدام در حال تقویت و حرفه‌ای کردن سایت‌های خود هستند. بنابراین اگر به وب‌سایت خود اهمیت ندهید، از رقبای خود عقب می‌مانید.

یادتان باشد که موفقیت دیجیتال مارکتینگ شما به سایت شما بستگی دارد و برخی اشتباهات در این حوزه می‌تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد و کیفیت خدمات رسانی شرکت شما آسیب ببیند. ما برای اینکه به شما کمک کنیم خطرات کسب و کار خود را کاهش دهید، نکات و ویژگی‌های یک وب‌سایت کاربر پسند را جمع‌آوری کرده و در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

منظور از وب‌سایت کاربر پسند چیست؟

وب‌سایت کاربر پسند مجموعه‌ای از صفحات است که از دید کاربران حرفه‌ای به نظر می‌رسند و آن‌ها می‌توانند به راحتی در این صفحات پیمایش کنند. ایده پشت این فرآیند همان قابلیت استفاده است که اساسا به معنی استفاده ساده از سایت می‌باشد. شما باید کاری کنید که بازدیدکنندگان تا حد امکان به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون زحمت به اطلاعات مورد دسترسی پیدا کنند.

در واقع ساده بودن کار با سایت شما، لحن شما در ارتباط با مخاطب هدف شما را تعیین می‌کند و اگر این لحن مثبت و دلخواه کاربر نباشد، مسلما مخاطب شما به سمت سایت رقبای شما خواهد رفت.

5 ویژگی ضروری و مهم یک وب‌سایت کاربر پسند

 

محتوا ستون اصلی دیجیتال مارکتینگ است و میزان مهم بودن کیفیت آن بر کسی پوشیده نیست. اما مکمل محتوای خوب، قابلیت کاربری است. اگر بازدیدکنندگان سایت شما نتوانند چیزی را که می‌خواهند در سایت شما پیدا کنند، با شما ارتباط برقرار نخواهند کرد. برای اینکه یک سایت کاربر پسند داشته باشید باید حتما به یک سری نکات توجه داشته باشید و ویژگی‌های یک سایت مناسب برای کاربران را بشناسید.